۷۳
 
در پی اقدام فاجعه آمیز عربستان و انفعال مسئولان ایرانی

جزئیات تکان دهندۀ تجاوز به دو زائر نوجوان ایرانی در فرودگاه عربستان

تاریخ انتشار : سه شنبه ۱۸ فروردين ۱۳۹۴ ساعت ۰۱:۲۶
Share/Save/Bookmark
 
در پی انتشار خبر تجاوز ماموران عربستانی فرودگاه جده به دو زائر نوجوان حرم امن الهی، خبرگزاری مهر در اقدامی عجیب و معنادار اقدام به تکذیب این فاجعه کرد.
در پی انتشار خبر تجاوز ماموران عربستانی فرودگاه جده به دو زائر نوجوان حرم امن الهی، خبرگزاری مهر در اقدامی عجیب و معنادار اقدام به تکذیب این فاجعه کرد. این در حالی است که نمایندگان مجلس شورای اسلامی پس از انتشار این خبر مسئولان مربوطه را احضار کرده اند.

به گزارش راهکارنیوز، در همین زمینه خبرنگار دولت بهار برای روشن تر شدن ابعاد فاجعه رخ داده در فرودگاه جده، به گفت و گو با اعضای خانواده و پدر دو قربانی، دو نفر از پزشکان حاضر در کاروان و یکی از مدیران کاروان پرداخته است.

عضو خانواده قربانی اول: اگر تکذیب کنند، فیلم ها را در اختیار دانشجویان انقلابی قرار می دهیم
یکی از اعضای خانواده قربانی اول درباره جزئیات این فاجعه در تماس با دولت بهار می گوید: «کاروان ما قرار بود ساعت 1 بامداد هشتم فروردین ماه از فرودگاه جده به سوی تهران پرواز کند، در هنگام بازرسی، ماموران سعودی دو نوجوان ایرانی را به بهانه بازرسی بیشتر از کاروان جدا و به اتاقی منتقل کردند. شرطه عربستانی در اتاق اسلحه خود را پشت سر قربانی اول قرار می دهد و به فارسی به او می گوید فقط خفه شو و حرف نزن و عمل شیطانی خود را انجام می دهد. سپس قربانی اول را به بیرون می فرستند اما وی به دلیل و حشت زدگی و حیرت شدید هیچ چیزی به خانواده و مسئولین کاروان نمی گوید. در این حین شرطه های عربستانی به قربانی دوم نیز تجاوز می کنند و سپس او را به خارج از اتاق می فرستند. قربانی دوم اما ماجرا را برای خانواده و مسئولین کاروان می گوید، با اعتراض و سر و صدای خانواده و اعضای کاروان، ماجرا دهان به دهان می چرخد و زوار ایرانی در اعتراض به این جنایت از سوار شدن به هواپیما خودداری می کند.»

عضو خانواده قربانی اول می افزاید: «با تماس مدیر کاروان، مسئولان کنسول گری جمهوری اسلامی و نماینده بعثه مقام معظم رهبری در محل حاضر می شوند، پزشکی قانونی در محل به بررسی وضعیت دو قربانی می پردازد و جنایت صورت گرفته را تایید می کند.»

وی درباره پیگیری مسئولان ایرانی برای مجازات عاملان این عمل شنیع می گوید: «روز گذشته یکی از مسئولان کنسول گری ایران در جده در تماس با بنده گفت که 2 شرطه عربستانی در حال حاضر در بازداشت قرار دارند، اما از مسئولان سازمان حج و زیارت هیچ پیگیری و کمکی تا کنون مشاهده نکرده ایم، دیروز هم از این سازمان پیگیری کردیم اما چیزی برای گفتن نداشتند.»

عضو خانواده قربانی اول در شرایطی که بغض شدید مانع از سخن گفتنش می شود، می افزاید: «این بچه ها بعد از این اتفاق نمی دانستند چه باید بگویند، شرایط روحی شان بسیار وخیم است و حیثیتشان خدشه دار شده است، از شما خواهش می کنم نامی از کسی نبرید و از آبروی این بچه ها حراست کنید، من فقط به مسئولین می گویم غیرت داشته باشد، فکر کنید این دو نوجوان فرزندان خودتان هستند.»

وی با انتقاد شدید از تلاش یک خبرگزاری دولتی برای تکذیب جنایت رخ داده در فرودگاه جده، خاطرنشان کرد: «این جنایت رخ داده و قربانیان حی و حاضرند و پزشکی قانونی نیز در محل این مساله را تایید کرده است. مگر مورد تجاوز قرار گرفتن مایه افتخار و سربلندی است که قربانیان به دروغ آن را منتشر کنند و جار بزنند؟ خبرگزاری مهر چه چیزی را تکذیب می کند؟ من در اخبار دیدم که دانشجویان ایرانی در اعتراض به جنایات رژیم سعودی در حمله به یمن، روز سه شنبه در برابر سفارت عربستان تجمع می کنند. اگر آقایان اصرار به تکذیب این جنایت داشته باشند، فیلم هایی را که خانواده قربانیان به صورت مخفیانه از اتفاقات پس از این جنایت، از جمله حضور پزشکی قانونی و سخنان خلبان پرواز و اتفاقات رخ داده در فرودگاه و ... تهیه کرده اند، در اختیار دانشجویان انقلابی قرار خواهم داد.»

پدر قربانی اول: این اتفاق، تجاوز یک دولت به دولت دیگر بود
پدر قربانی اول که جانباز دفاع مقدس است، نیز می گوید: «مگر جایی امن تر از حرم امن الهی هم داریم؟ ما به آنتالیا نمی رویم، بچه هایمان را به جاهای آنچنانی نمی بریم، بچه هایمان را بردیم به یک مکان مکان مذهبی، بردیم به ام القرای اسلام، ماموران حکومتی عربستان، بچه های ما را ربودند و جنایت کردند، ابعاد این جنایت قابل شرح نیست. عوامل حکومت آل سعود بودند که بچه های ما را ربودند، آن ها مامور اجرای قانون بودند، ما در گیت بازرسی که نمی توانیم به آن ها بگوییم بازرسی نکنید، وقتی می گویند می خواهیم بازرسی بیشتری انجام دهیم، نمی توانیم مخالفت کنیم، شما چه می دانید آن ها چه نیتی دارند، بچه هایی را که سن پایینی داشتند بردند و درب اتاق را قفل کردند...»

وی می افزاید: «من فکر می کنم این جنایت، جنایتی علیه یک شخص و یک خانواده نیست، این تجاوز یک دولت به دولت دیگر است، آن دو پست فطرت اهمیتی ندارند، حکومت سعودی باید جواب بدهد، در فرودگاه های ایران، بهترین و مودب ترین بچه های سپاه پاسداران مشغول خدمتند، در فرودگاه های ایران مگر با عربستانی ها این طور برخورد می شود، ماموران فرودگاه های ما شریف و باشخصیتند، چرا حکومت عربستان از فاسدترین عناصر بهره می گیرد؟ این ها یک نفر، دو نفر نبودند، یک تیم بودند، همه گیت بازرسی با متجاوزین همکاری کردند، همراه این بچه ها هیچ شیء مشکوکی نبود، هیچ موردی نداشتند، تا این لحظه که من با شما حرف می زنم، پسر من حتی یک بار هم تنهایی به مدرسه نرفته است، همواره از ابتدا بنده یا همسرم او را به مدرسه برده و آورده ایم، یک لحظه از خانواده جدا نبوده، ماموران حکومت عربستان بچه ما را دزدیدند و از ما جدا کردند.»

پدر قربانی اول خاطرنشان می کند: «بچه های ما به عنوان یک ایرانی مسلمان مورد تعدی قرار گرفتند، حالا مسئولان کشور ما در برابر این اتفاق می خواهند چه کار کنند؟ اولا باید این بچه ها را نجات دهیم، من نگران ایمان بچه ها هستم، من بچه ام را در شرایطی بردم به حرم امن الهی که مومن بود و با این وضع او را بازگرداندم. این بچه یک کلام به من نمی گوید، اما من می دانم در درون او چه می گذرد. من عاشق کشور و نظامم هستم، ما دوستدار رهبر عزیز انقلاب هستیم، من در دفاع مقدس با دشمن متجاوز جنگیدم تا به ناموس ایرانی تجاوز نشود. من همه مسئولان کشورمان را دوست دارم چون همه شان را خودمان انتخاب می کنیم، رفتار شرطه های عربستانی، یک دشمنی با ایرانی مسلمان بود، خواستند تحقیرمان کنند، خواستند ملت ما را تحقیر کنند، می دانید که سعودی حمله کرده است به یمن، خواستند عقده گشایی کنند، با ما مثل دشمن رفتار کردند.»

وی درباره اقدامات صورت گرفته توسط وزارت امور خارجه و سازمان حج و زیارت، خاطرنشان کرد: «تا امروز چیزی به ما نگفته اند، مدیر کاروان به ما گفته کنسول گری ایران در حال پیگیری است، کاش بچه های امنیتی ایران در فرودگاه بودند، کاش پیشگیری می شد از این اتفاق، من می گویم لااقل یک نفر که کاملا به زبان عربی مسلط باشد، باید در هر کاروانی حضور داشته باشد. نمی دانم چه می شود، امیداور مسئولان آن کاری را که به نفع و مصلحت این نظام مقدس و این ملت است، انجام دهند.»

پدر قربانی دوم: هیچ یک از مسئولان سازمان حج و زیارت و وزارت امورخارجه به سراغ ما نیامده اند
پدر قربانی دوم همچنین می گوید: «بعد از این جنایت، چند تن از مسولین بعثه مقام معظم رهبری در فرودگاه حاضر شدند و ماجرا را پیگیری کردند. با کنسولگری ایران در جده تماس گرفتیم و نماینده آن در محل فرودگاه حاضر شد و در جریان تنظیم صورت جلسه ماجرا حضور داشت. نزدیک به دو هفته از این موضوع می گذرد و تا به امروز هیچ یک از مسئولان سازمان حج و زیارت و وزارت امورخارجه برای پیگیری موضوع و روشن شدن ابعاد آن به سراغ ما نیامده اند. نماینده کنسولگری ایران در جده به من قول پیگیری داد و گفت شما دیگر پیگیر این ماجرا نباش، من شخصا موضوع را رسیدگی می کنم و نتیجه را به تو اطلاع می دهم، اما تا به امروز خبری به ما نداده اند.»

وی می افزاید: «روحانی کاروان ما به من گفت که طبق قوانین عربستان، آن دو مامور حکمشان اعدام است، به ما گفته اند که فعلا این دو شرطه زندانی هستند اما نمی دانم صحت دارد یا خیر. ما آنجا به سرکنسولگری ایران وکالت دادیم که پیگیر ماجرا باشد و امیدواریم پیگیری های لازم انجام شود و افراد خاطی مجازات شوند. ما به که مسئولین و دستگاه های عربستانی دسترسی نداریم. امید ما به مسئولین کشورمان است که آن ها نیز تا امروز خبری از پیگیری و نتیجه موضوع به ما نداده اند. به یکی از مسئولان کنسولگری ایران در جده گفتم که فکر کن این حادثه برای فرزند خودت اتفاق افتاده است، چه واکنشی نشان می دهی؟ گفتد شما خیالتان راحت باشد، تا حقتان را نگیریم عقب نشینی نمی کنیم. هنوز منتظر جواب آن ها هستیم ولی هیچ خبری نشده است.»

روایت دو شاهد عینی دیگر
دکتر «ک»، پزشک حاضر در کاروان می گوید زوار ایرانی پس از اطلاع از این فاجعه، اقدم به اعتراض می کنند و تا روشن شدن وضعیت، سوار هواپیما نمی شوند. وی می گوید بعضی از ماموران سعودی نیز در واکنش به این اعتراضات، از اعضای کاروان عذرخواهی می کنند. دکتر «ک» خاطرنشان می کند که مجازات این عمل شنیع در عربستان اعدام است اما بعید می داند که این حکم درباره دو مامور جنایتکار اجرا شود. او خواستار پیگیری وزارت خارجه و حفاظت بهتر سازمان حج و زیارت از زوار ایرانی است.

دکتر «الف»، دیگر پزشک حاضر در کاروان نیز می گوید زائران ایرانی برای چند ساعت از سوار شدن بر هواپیما خودداری کرده اند. وی می گوید پلیس سعودی به خاطر معطل شدن زوار ایرانی از آن ها عذرخواهی کرده است! دکتر «الف» می گوید: «تجاوز به دو نوجوان 15-16 ساله ضربه روحی بسیار هولناک و جبران ناپذیری است، از وزارت خارجه و و مسئولان سازمان حج و زیارت خواستار برخورد قاطع با ماموران سعودی هستیم، بدون شک مجازات این جنایت، اعدام است، این یک بی احترامی و بی حیثیتی برای همه ایران است.»

یکی از دو نوجوان مورد تعرض قرار گرفته در عربستان خودکشی کرد (لینک خبر)
کد مطلب: 18970
مرجع : سایت دولت بهار
 


 
 
محمد
Canada
۱۳۹۴-۰۱-۱۸ ۰۹:۴۰:۴۰
حاج حسن که برای دستاوردهای هسته ای شهدای این کشور ارزشی قائل نشد و همه رو زمین گذاشت، انتظار دارید بیاد از شما حمایت کنه؟
زهی خیال باطل (75793)
 
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۴-۰۱-۱۸ ۲۱:۳۳:۳۷
اگه ایرانی ها غیرت داشته باشن برای چند سال از رفتن به عربستان خودداری کنند . (75808)
 
Sweden
۱۳۹۴-۰۱-۱۹ ۱۵:۱۷:۰۲
همه می دانند که عربستان از خدا می خواهد حضور ایرانیها که پوششی برای ارتباط بعثه رهبری با شیعیان عربستان است کمرنگ شود. می بینید که خود عربستان است که دادن ویزا به ایرانیها را نصف کرده است.
کل درآمد حج و عمره یک بیستم درآمد تولید ناخالص داخلی سعودی از محل نفت و ترانزیت دریای سرخ نیست. آنها احتیاجی به این درآمد اندک ندارند. این ماییم که حضورمان به این بهانه در عربستان لازم است. این سفرهای برای ما هیچ اشکالی ندارد و تنها اشکال در فرهنگ
بیگانه پرست و اسراف ایرانیها در وقت خرید کالای خارجی است که چه در ایران باشد چه در جای دیگر برای خرید جنس خارجی ولو بنجل باشد ولع دارد.

اما کسی نسبت به سفر به دوبی و آنتالیا و تایلند که هزاران فساد ناگفتنی در آنها رخ می دهد اعتراضی ندارد.
این طرح لغو عمره توطئه سکولار ها است که دارند از آب گل آلود ماهی می گیرند و متاسفانه حتی برخی ارباب عمایم هم به دام آنها افتاده اند.
والا در کدام برهه از تاریخ اسلام مکه رفتن شیعه فاقد خطر و دردسر بوده است؟ این که چیزی است. باید از مسیر قضایی پیگیری شود تا آن دو مامور گردن زده شوند. (75829)
 
Sweden
۱۳۹۴-۰۱-۲۰ ۰۰:۱۹:۴۱
آی بی منطقی که منفی می دهی! خیال می کنی منفی های بی دلیل پیش خدا حساب و کتاب ندارد؟ (75846)
 
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۴-۰۱-۲۰ ۱۶:۳۳:۱۹
زر نزن بابا (75855)
 
Sweden
۱۳۹۴-۰۱-۲۱ ۰۲:۱۲:۴۹
بی منطق کسی است که منمطق ندارد. عین تو. (75871)
 
امیر
Germany
۱۳۹۴-۰۱-۲۱ ۰۵:۴۶:۴۵
در تایلند اگر بود دو دختره تایلندی با این دو جوان.....
حالا هر جا حال میکنی برو . حاج آقا (75873)
 
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۴-۰۱-۲۱ ۱۹:۵۵:۰۶
درآمد یک سال عربستان از حج = 10 سال تامین هزینه های کشور... بدون داشتن اطلاعات نظر ندین (75880)
 
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۴-۰۲-۰۶ ۱۱:۲۴:۵۸
پس براي تامين درآمد به پيش اربابان خودت برو (75996)
 
منتظرالمهدی
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۴-۰۵-۲۶ ۱۶:۴۷:۳۸
درعجبم که چرا علمای بزرگ شیعه مانند قضیه توتون و تنباکوی زمان قاجار فتوایی ندادند اینکه فاجعه بارتر است و........ (76399)
 
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۴-۰۱-۲۰ ۰۱:۳۵:۲۷
[...] ببین چی به سر جوونهای مومن دارن میارن بقیه جای خود (75849)
 
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۴-۰۲-۰۶ ۱۱:۳۰:۳۷
خدا آل سعود و برادران ايراني شان را لعنت كند !
آمين (75999)
 
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۴-۰۱-۱۸ ۱۴:۵۱:۲۷
بسم رب الشهدا
وقتی این خبر را میخواندم از ته قلبم گریستم که خدایا تا کجا این ملت باید مظلوم واقع شوند و این وحشی ها تا کجا ابید پیش روند. متاسفم برای این دولت که تا بحال قاطعانه در هیچ زمینه ای برخورد نکرده است و این جنایت هم لوحه دیگر کوتاهی های صورت گرفته است
اللهم عجل لولیک الفرج (75795)
 
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۴-۰۱-۱۸ ۱۴:۵۵:۳۰
این [...] به غیرت روحانی و اون دولت [...] (75796)
 
محمد عاشق حیدر
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۴-۰۱-۱۸ ۱۵:۰۱:۳۰
کثافتای حیوونه نجس... از سگ پست ترن... االهم عجل لولیک الفرج (75797)
 
علی
Romania
۱۳۹۴-۰۱-۲۰ ۱۸:۴۷:۱۴
دمت گرم (75863)
 
حمید
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۴-۰۱-۱۸ ۱۵:۵۷:۲۲
وقتی نظری را که حاوی توهین به دولت منتخب ملت است، منتشر می‌کنید، آن وقت انتظار دارید در جای دیگری به شخصیت‌های مورد علاقه شما اهانت نشود؟ دولت [...] یعنی چی؟ البته اطمینان دارم که این نظر منتشر نخواهد شد. (75801)
 
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۴-۰۱-۱۸ ۱۸:۲۴:۳۱
شما لطفا مطالبه به مطلوب نکن،مؤدب بودن بعضی رو تو آشوبهای ۸۸دیدیم،هرکار می خوان می کنن بعد نوبت تقاص دادن تقاضای ادب می کنن
این یه فاجعه است این دولت قرار بود دولت امید باشه اما اکثریت مطلق دولت سعی کردن در تمام زمینه ها مردم رو مأیوس واعتماد به نفس ایرانی هارو نابود کنن
از واردات بی رویه مثل محصولات کشاورزی ،بنزین ،پوشاک و... وحالا هم که ننگ نامه ی لوزان (75803)
 
حمید
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۴-۰۱-۱۹ ۱۴:۲۲:۲۷
اینکه در سال 88 عده‌ای چه کردند، آیا به رعایت موازین اخلاقی ما برمی‌گردد؟ بی‌احترامی، توهین و افترا به هر کسی در هر موقعیتی چه احمدی‌نژاد باشد و چه روحانی، هر دو به عنوان منتخب مردم، خوب نیست. آیا اینکه من می‌گویم یعنی مطالبه به مطلوب؟ ضمن اینکه در دولت احمدی نژاد هم واردات بی‌رویه محصولات کشاورزی بی‌داد می‌کرد و میوه از انواع مختلف خارجی در بازار موجود بود. چرا این قدر جناحی با همه چیز برخورد می‌کنید و به رعایت ادب هم خرده می‌گیرید؟ (75825)
 
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۴-۰۲-۰۶ ۱۱:۲۷:۲۹
منظورت از احترام . انتخابات سال 88 و دولت منتخب آن بود ؟!!!

ههههههههههههههه (75997)
 
.....
Anonymous Proxy
۱۳۹۴-۰۱-۱۸ ۲۳:۰۰:۵۷
بی غیرتی اندر بی غیرتی
حالا ملت محترم برید هر سال یه عالمه پول بریزید تو حلق این کثافت که به خونمون تشنه هستن
تا جلوی چشمون به ناموسمون تجاوز کنن
همون کشور دوست و برادر عربستان ! (75812)
 
فاطمه
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۴-۰۱-۱۸ ۲۳:۲۳:۵۷
دوستان به جای اینکه هر سال سفر مکه برند بهتره کمی به فکر هموطنان نیازمندشون باشند اگه ثواب کمک به نیازمندا بیشتر از حج نباشه،کمتر نیست.اگه جیب این عرب ها از پول های ایران پر نمی شد جرات بی حرمتی نداشتند.
خدایا به این دو نوجوان گل ایرانی کمک کن ایمانشان بیشتر بشه و بتونند به زندگی عادیشون برگردند
خدایا ظهور اقایمان امام زمان را برسان
الهی امین (75813)
 
سودابه کهن
Germany
۱۳۹۴-۰۷-۰۲ ۰۰:۴۰:۴۶
این تعریفها فایده ندارد عربهای عربستان 1400 ساله ایرانیها را همه جوره تجاوز کردند (76433)
 
ستاره
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۴-۰۱-۱۸ ۲۳:۳۴:۳۹
من باور نمیکنم
اگر باور کنم
دیوانه میشوم
یا مشکل روحی پیدا میکنم
فقط میگم:
خدا آل سعود رو لعنت کنه
هرچه زودتر نابودشان کنه (75814)
 
Romania
۱۳۹۴-۰۱-۱۹ ۰۱:۳۵:۵۷
بهترین کار اینه
1 خون ال سعود مباح است
2 در شرایط فعلی رفتن به عربستان حرام است
3 هر که با این ال سعود مبارزه میکند حمایتش کنیم
الله اکبر (75817)
 
Sweden
۱۳۹۴-۰۱-۲۱ ۰۲:۱۴:۲۳
ححکایت کسانی که برای اعدام کردن کوسه هخا آنها در آب غرق می کردند!
احمقها سعودی خودش می خواهد ما آنجا نباشیم. (75872)
 
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۴-۰۲-۰۶ ۱۱:۲۸:۴۹
[...] اي بي غيرت آل يهود پرست (75998)
 
ainy
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۴-۰۱-۲۴ ۱۷:۲۶:۲۳
رفتن به دولت فاسد حرام است ایران باید قاطعانه برخوردکندتادرسی باشدبرای کشورهاودولت های دیگر ازخدامی خوام که صبربه خانواده های قربانی بده (75917)
 
محسن
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۴-۰۱-۱۹ ۰۱:۳۱:۴۹
مسئول اگر آدم هست از خون خودش بگذرد از این مورد نمی گذرد مگر عربستان چه غلطی هست که به این ها باید این همه باج داد
اگر مسئله حج است که میرویم حتی اگر آنهانخواهند چون ما از شرایط شعب ابیطالب خارج شدیم واینکه پیامبرص برای حج وگسترش دین حق به مکه لشکر کشید ما لشکریان سیدعلی کافیست به صف شویم تا این سگان پست وملعون وهابی نجس دنبال سوراخ موش بگردند برای دفاع از شرافت آن دو بزرگوار حاضرم لباس رزم بپوشم حتی اگر تنها باشم
ایمیلم هست لازم شد میل کنید تا سگ کشی راه بندازیم. (75816)
 
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۴-۰۱-۱۹ ۱۳:۴۶:۲۶
اگربه اون کارمند مست سفارت عربستان که شهروندان تهرانی رو زیر گرفت وکشت درس خوبی داده میشد الان انقدر وقیه نمی شدند. واقعا مردم ما بی دفاع و بدون حامی هستند. اگه این کار با یک شهروند آمریکایی میشد دولت آمریکا خاک عربستان را شخم میزد (75821)
 
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۴-۰۱-۱۹ ۱۳:۴۷:۰۲
اگربه اون کارمند مست سفارت عربستان که شهروندان تهرانی رو زیر گرفت وکشت درس خوبی داده میشد الان انقدر وقیه نمی شدند. واقعا مردم ما بی دفاع و بدون حامی هستند. اگه این کار با یک شهروند آمریکایی میشد دولت آمریکا خاک عربستان را شخم میزد (75822)
 
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۴-۰۱-۱۹ ۱۳:۴۸:۰۸
اگربه اون کارمند مست سفارت عربستان که شهروندان تهرانی رو زیر گرفت وکشت درس خوبی داده میشد الان انقدر وقیه نمی شدند. واقعا مردم ما بی دفاع و بدون حامی هستند. اگه این کار با یک شهروند آمریکایی میشد دولت آمریکا خاک عربستان را شخم میزد (75823)
 
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۴-۰۱-۱۹ ۱۳:۵۲:۱۰
اگربه اون کارمند مست سفارت عربستان که شهروندان تهرانی رو زیر گرفت وکشت درس خوبی داده میشد الان انقدر وقیه نمی شدند. واقعا مردم ما بی دفاع و بدون حامی هستند. اگه این کار با یک شهروند آمریکایی میشد دولت آمریکا خاک عربستان را شخم میزد (75824)
 
فاطمه
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۴-۰۱-۱۹ ۱۴:۵۵:۲۴
به خدا پول حج تو شكم عربها ريختن حرامه.....
از ماست كه برماست
اي ايراني اي كه ادعاي مسلمان بودن داري و ادعاي ايمان مي كني رفتن به عربستان حرام است
ايراني هايي كه ١٠ با به حج رفته ايد..... (75826)
 
Sweden
۱۳۹۴-۰۱-۱۹ ۱۵:۱۷:۴۰
این دقیقا همان خواسته خود سعودیها است. قطع ارتباط ایران با شیعیان مدینه و بسته شدن بعثه رهبری.. (75830)
 
فاطمه
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۴-۰۱-۱۹ ۱۴:۵۶:۴۷
مردم ما بي غيرت شدن (75827)
 
جواد
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۴-۰۱-۱۹ ۱۵:۱۹:۲۴
متاسفانه عربستان مبدا و محل زایش وهابیت و داعش شده انشالله یک جنگ تمام عیار بین ایران و عربستان رخ بده که خانه خدا و شهر پیامبر عزیزمان از دست این باقیمانده و فرزندان خوارجیان و یزیدان آزاد بشه انشالله (75831)
 
مرتضی یوسفی
Germany
۱۳۹۴-۰۷-۰۲ ۰۰:۳۷:۲۸
داداش دیگه زیادی نرو دیدیم 8 سال صدام بدبختمان کرد (76432)
 
اقای حاجی
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۴-۰۱-۱۹ ۱۵:۲۶:۳۰
این یک دشمنی وتحقیر بزرگ بوده ولی ازاین افتضاح باید استفاده کرد تا این نجسها رابه عالم معرفی کرد (75833)
 
حمید
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۴-۰۱-۱۹ ۱۸:۲۵:۴۲
یعنی اگر کسی بعد از این فاجعه به عربستان سفرکنه ،به کشورش خیانت کرده و، از این متجاوزان سعودی که در یمن ادم کشی وجنایت میکنند حمایت کرده ،
سفربه عربستان حرام است (75837)
 
جواد حیدری
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۴-۰۱-۱۹ ۲۰:۲۳:۳۹
چرا نسبت به چنین جنایتی جوامع ایرانی ساکت هستن . آیا در این شرایط رفتن به حج لزومی دارد . من خودم دانشجویی رفتم و دیدم اعراب کثافت نظراتشان راجع به نوامیس ما چیه . عزت خودمون رو به سادگی نفروشیم (75839)
 
مانی
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۴-۰۱-۱۹ ۲۱:۲۷:۴۱
هرکسی که از شنیدن این خبر خشمگین و عصبانی نشده است ریگی در کفش است. پاسخ سیاسی و حقوقی دندان شکن، به معنی واقعی به این بی فرهنگ های عرب لازم وضروری است. ما ملت ایران هم بصورت خودجوش از سفر به عربستان اجتناب کنیم تا حداقل اعتراض و عصبانیت خود را آشکار سازیم. (75840)
 
مانی
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۴-۰۱-۲۰ ۲۳:۰۶:۲۷
به نظرم بعد از این همه اعتراض و عصبانیت عمومی، اقدام به پرواز دو فروند هواپیما از اصغهان به مکه اشتباه محض بوده است. بهانه جویی و کارشکنی عربها در این زمینه قوز بالای قوز بوده.!!!؟... آیا بهتر نیست با انصراف از سفر حج با هموطنان نوجوان خود ابراز همدردی کنیم و با تحریم خودجوش، نه فرمایشی اعتراض خود را به نمایش بگذاریم؟.... (75870)
 
ايراني
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۴-۰۱-۱۹ ۲۲:۳۱:۵۹
خدا لعنتشون كنه . قلبم شكست . به خدا اين عرباي وهابي بي دين از اسراييل و آمريكا هم بدترن (75841)
 
علی
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۴-۰۱-۲۰ ۰۹:۰۷:۲۲
واقعا متاسفم,به نظرم رفتن به حج از امروز عین کفر است (75851)
 
مهدی
۱۳۹۴-۰۱-۲۰ ۱۲:۵۸:۳۲
رفتن به حجی که پولشو بدن عربستان با اون پول سلاح بخرن و به کشورهای دیگه تجاوز کنن [...] متاسفم برا ایرانی که به حج رفتن افتخار میکنه (75852)
 
ainy
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۴-۰۱-۲۴ ۱۷:۳۹:۴۷
واقعا (75921)
 
ايرانى
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۴-۰۱-۲۰ ۱۶:۱۲:۲۳
بله حاج اقا زيارت قبول ، همين رويه را ادامه بديد دفعه بعد [...] (75854)
 
ناشناس
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۴-۰۱-۲۰ ۱۷:۲۱:۲۳
فکر نکنم دولت و وزارت امورخارجه چنین شهامتی داشته باشند که پیگیر این موضوع شوند دقیقا دولت عربستان به حکومت ایران تجاوز کرده است باعث شرم و خحالت است (75856)
 
علی
Romania
۱۳۹۴-۰۱-۲۰ ۱۸:۴۵:۳۹
سعودی ها از حیوان هم پست تر هستند (75862)
 
حیسن
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۴-۰۱-۲۰ ۱۹:۲۴:۵۸
تا شما باشید دبگه به عربستان نرید. مرگ بر رژیم آل سعود. (75865)
 
ainy
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۴-۰۱-۲۴ ۱۷:۴۰:۲۴
ها ها (75922)
 
صمد
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۴-۰۱-۲۰ ۱۹:۴۷:۱۴
اینها همه از ریشه همون [...] بیشتر از این نباید انتظارداشت (75866)
 
یه ایرانی
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۴-۰۱-۲۰ ۲۲:۳۷:۴۶
برماست ک برماست
خودمون شرف داشته باشیم مکه رفتن رو تحریم میکنیم (75869)
 
Romania
۱۳۹۴-۰۱-۲۱ ۰۷:۱۹:۰۵
همه ما فکر میکنیم کربلا داستان هزار ساله ایست....چشمانتان را باز کنید کربلا هر روز و همه جا تکرار میشود.......من این روزها با همان غصه کم برای علی اکبر شهید نوجوان کربلا میگریستم برای این دو نوجوان رنج کشیدهام میگریم و برای هزاران نوجوان همدرد با این عزیزان که در لایه های شهر و دیار ما پنهان مانده اند...... (75874)
 
ناصر فتحی
Germany
۱۳۹۴-۰۷-۰۲ ۰۰:۳۴:۵۷
مگر خداوند توی اتاق مکه نشسته که ایرانیها میروند ببینندش (76431)
 
مسعود
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۴-۰۱-۲۱ ۱۶:۱۴:۳۶
به نظر من هر کی از این به بعد بره حج عمره و واجب فرقی نمیکنه به طور حتم تنش میخاره واسه یه اتفاق مشابه زیارتتون قبول حجاج (75877)
 
ainy
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۴-۰۱-۲۴ ۱۷:۳۲:۲۷
افرینننننننننن (75919)
 
ainy
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۴-۰۱-۲۴ ۱۷:۳۶:۳۶
من واقعا متاسفم که دو هفته از این ماجراگذشته دولت ایران کاری نکرده خدا به خودشونو خانوادشون صبر بده این عربای اسراعیلی مجازاتشونو ازخدا می گیرند لعنت بهشون (75920)
 
سلیمان
Germany
۱۳۹۴-۰۷-۰۲ ۰۰:۳۲:۳۹
انهایی که غیرت و مردانگی دارند هرپز به عربستان نمیروند (76430)
 
United States
۱۳۹۴-۰۱-۲۲ ۰۰:۵۵:۵۱
تمام پروازهای عمره رو لغو کنید
از همین فردا
دیگه هیچ ایرانی ای پاشو تو عربستان نگذاره تا زمان تمتع
فقط حج تمتع
حالشون جا بیاد
پول مفت به جیبشون میریزیم
بی حرمتی کردن
و با همین پول ها هم میرن ر وی
سر مردم بی گناه یمن بمب میاندازند
مرگ بر عرب وحشی (75881)
 
رضا
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۴-۰۱-۲۲ ۱۳:۴۰:۴۲
بعد از اسراییل باید ریشه سلطه عربستان سعودی و سگای وهابی را از مکه و مدینه النبی نابود کرد (75887)
 
ainy
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۴-۰۱-۲۴ ۱۷:۳۰:۲۴
دمت گرم داااااااش (75918)
 
سهراب
Germany
۱۳۹۴-۰۷-۰۲ ۰۰:۲۲:۲۰
اقا خیلی تند نرو از دور شعار نده 37 ساله میخواهید اسراییل را دود کنید استخاره خوب نمیاد هر وقت اسراییل را نابود کردی بعد بر عربستون و نابود کن 8 سال صدام نابودمان کرد از دور میگی لنگش کن (76427)
 
حسن
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۴-۰۱-۲۲ ۲۲:۳۸:۲۱
ازماست که برماست خودمان آنهارا تجاوزگرپرورش میدهیم اماامیدمان اول بخدا بعدبه اقدامات رهبرمان ومسئولینی چون سردارسلیمانی هست (75900)
 
آقای ایکس
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۴-۰۱-۲۴ ۰۰:۴۹:۲۴
چی به سر ما ایرانیها اومده که یه چنین اتفاقی افتاده بعدش ما میایم ازش جوک می سازیم و میخندیم در حالی که باید خون گریه کنیم. تف به غیرت من!!!!!!!!!!!!!!!!!!!! (75910)
 
کوروش
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۴-۰۱-۲۷ ۱۴:۲۲:۲۷
این عربای کثیف رو باید از کتف نجسشون اویزون کرد همونجور که شاپور اینکارو باهاشون کرد حیف اماما و اهل بیت نیست که تو این جماعت ظهور کردند و شهید شدند و جونشون رو برای راهنمایی یه مشت سوسمارخور گذاشتند حیف حیف
به قران اگه قدرت داشتم این عربای کثیف رو گردن میزدم اگه غیرت تو وجود مسئولان هستند باید وارد جنگ بشیم اون سوسمارخورا با یمن درگیرند به بهانه کمک به یمن بزنیم مادرشون بیاد جلو چششون بی ناموس ها
فربه های وهابی ایشالله با حاج قاسم سلیمانی سراغتون میایم تف به روحتون (75946)
 
حسین دلاور
Germany
۱۳۹۴-۰۷-۰۲ ۰۰:۲۶:۳۶
اقا کورش یک کمی یواشتر بیا اگر عربها کثیفند چرا با افتخار ایرانیها نماز عربی میخوانند 8 سال صدام ریقو حالمان را گرفت فهمیدیم هیچی نیستیم 90 در صد ما ایرانیها اسم و نام فامیلمان عربی است (76428)
 
احسان
۱۳۹۴-۰۲-۱۷ ۱۱:۵۵:۴۶
مرگ بر رژیم یهودی و وهابی آل سعود
مرگ بر عربستان سعودی

ای مگس،عرصه سیمرغ نه جولانگه توست. (76068)
 
مسعود
Germany
۱۳۹۴-۰۷-۰۲ ۰۰:۳۰:۰۵
اقا از دور شعار نده شعار یعنی باد هوا برو یقه عربها را بگیر و انتقام حمله 1400 سال پیش را که مادران و خواهران ان زمان وارا تجاوز کردند بگیر (76429)
 
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۴-۰۴-۰۲ ۰۱:۴۲:۱۷
شش نفر مرد هم به یک دختر 11 ساله در همین تهران چند روز پیش تجاوز کردند!!!! نمیخواهید خبری بگذارید؟!!! نمیخواهید تجمع کنید!؟؟؟ آمریکا یا غرب نه ها!!! همین تهران خدتون! صدها قتل و تجاوز در مملکت اسلامی شما رخ میده نمیخواهید گزارشی بدهید؟!!!! (76280)
 
ایرانی
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۴-۰۷-۰۴ ۱۴:۱۰:۴۹
مرگ بر بی غیرتای وهابی شما انسانیت رو هم فراموش کردید (76434)
 
احمد
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۴-۰۷-۲۸ ۱۳:۲۱:۰۹
احنمالا مسیولین حج و زیارت ایرانی و یا با غیرت نبودند چه توقع های بی جایی دارید. (76476)